Friday 25 January 2019

To A Mouse


Wee, sleekit cowran tim'rous beastie,
O, what a panic's in thy breastie!
Thou need na start awa sae hasty,
Wi' bickering brattle!
I wad be laith to rin an' chase thee,
Wi' murd'ring pattle!
I'm truly sorry Man's dominion
Has broken Nature's social union,
An' justifies that ill opinion,
Which makes thee startle,
At me, thy poor, earth-born companion,
An' fellow-mortal!
I doubt na, whyles, but thou may thieve;
What then? poor beastie, thou maun live!
A daimen-icker in a thrave 'S a sma' request:
I'll get a blessin wi' the lave,
An' never miss't!
Thy wee-bit housie, too, in ruin!
It's silly wa's the win's are strewin!
An' naething, now, to big a new ane,
O' foggage green!
An' bleak December's winds ensuin,
Baith snell an' keen!
Thou saw the fields laid bare an' wast,
An' weary Winter comin fast,
An' cozie here, beneath the blast,
Thou thought to dwell,
Till crash! the cruel coulter past
Out thro' thy cell.
That wee-bit heap o' leaves an' stibble,
Has cost thee monie a weary nibble!
Now thou's turn'd out, for a' thy trouble,
But house or hald.
To thole the Winter's sleety dribble,
An' cranreuch cauld!
But Mousie, thou are no thy-lane,
In proving foresight may be vain:
The best laid schemes o' Mice an' Men,
Gang aft agley,
An' lea'e us nought but grief an' pain,
For promis'd joy!
Still, thou art blest, compar'd wi' me!
The present only toucheth thee:
But Och! I backward cast my e'e,
On prospects drear!
An' forward, tho' I canna see,
I guess an' fear!
By Robert Burns
{English Version}
Small, sleek, cowering, timorous beast,
Oh, what panic is in your breast!
You need not start away so hasty
With a hurrying scamper!
I would be loath to run and chase you,
With a murderous spade!
I'm truly sorry that Man's dominion
Has broken Nature's social union,
And justifies that ill opinion
Which makes you startled
At me, your poor, earth-born companion
And fellow mortal!
I doubt not that you may steal;
So what? Poor beast, you must live!
An odd ear from twenty four sheaves of corn
is a small request:
I'll get a blessing with the rest,
And never miss it!
Your tiny housie, too, is in ruin!
Its feeble walls the winds are strewing!
And nothing now, from which to build a new one
Of foliage green!
And bleak December's winds ensuing
Both bitter and keen!
You saw the fields laid bare and wasted
And weary Winter coming fast,
And cosy here, beneath the blast,
You thought to dwell,
Until crash! the cruel plow passed
Right through your cell.
That tiny heap of leaves and stubble (grain stalks)
Has cost you many a weary nibble!
Now you are turned out for your trouble
Without house or home (belongings),
To endure the Winter's sleety dribble,
and frosty cold.
But Mousie, you are not alone
In proving that foresight may be vain:
The best laid schemes (plans) of mice and men
Go oft astray (oft go awry)
And leave us nothing but grief and pain
Instead of promised joy!
Still, you are blessed, compared with me!
Only this moment touches you:
But oh! I backward cast my eye
On prospects turned to sadness!
And though forward I cannot see,
I guess and fear!
Art Carl Whitfield

No comments:

Post a Comment